KNOCK-OUT..........




Dagarna blir långa.....
Åkte hemifrån strax efter sex i morse och kom hem nu : (

Har vunnit kriget mot ett oseriöst företag idag.... *jublar*
Tänk att JAG som är vassast med pennan tog en verbal fight mot ett företag som verkat så omöjligt att till och med min stora arbetsgivare inte sett någon idé att få rätt utan tyckte att den stora summan det handlade om var "lärpengar!".......
Olalala, det tyckte inte jag som ägnat två dagar åt förberedelser innan jag lade in dödsstöten....... : )

En timme med mamma på sjukhuset var intressant........
Ju piggare hon blir, ju bättre värdena är dessto mera förvirrad verkar hon bli.......
Hon sken upp som en sol när jag kom idag -fast som hon sa- hon inte hade ringt.......
Varför skulle du ringa? frågade jag.........
För att få hämtning, sa hon förvånat........
Och blev jättearg när det inte stämde.......
Vi var både det ena och andra.
Hon gjorde som hon ville........
Det skiter väl jag i, var en stadig kommentar........

Nu hör det till saken att i vanliga fall visar min mamma sällan eller aldrig känslor...
Varken om hon är arg eller ledsen........
Här sprutade det ilska ur hennes förvirrade skalle.......
Vissa kommentarer gjorde att det var svårt att hålla masken men jag försökte för hennes skull........

När jag skulle åka kunde jag inte låta bli att fundera......
Inte kan man väl helt plötsligt bli senil???
Eftersom jag skulle repa med Bandet var jag tvungen att ringa upp till IVA för att höra mig för.......
Där var mammas tillstånd vardagsmat......
De var inte ett dugg oroliga att det skulle kvarstå........
Vi får hoppas det.........

I morgon ska jag och Fröken Piano spela på After Work så jag är rädd att det blir en sen uppdatering då....
Jag kan ju inte åka upp till mamma då så min storebror har lovat att åka upp i stället.......
Har förberett honom om hur hon var idag.....

Nu äntligen är det läggdags.........
Gonatt Bloggen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0