ALDRIG HEMMA.......




En sen uppdatering blir det idag...... Är knappt hemma sen jag började jobba igår :(
Jag ringde IVA som vanligt mitt på dagen när ronden brukar vara avklarad......
Då berättade sköterskan att mamma satt i en stol och inte ville tillbaka till sängen.....
Hon hade haft talventil i fyra timmar i sträck, vilket innebär att hon blir starkare i sin egen andning och fortare kommer ur respen helt...

När jag kom upp till IVA vid femtiden satt hon fortfarande i stolen om än vääääldigt trött......
De hade kopplat henne till talventilen igen för att vi skulle kunna prata med varandra men hon halvsov mest i stolen........

Eftersom hon var så trött blir andningen lite påverkad så efter 45 minuter fick hon tillbaka respen.....
När jag skulle gå vid sextiden för att åka på kalas hos Dotterns sambo  väster om staden lovade hon att de fick ta henne tillbaka till sängen....

Hon gjorde ju en CT-röntgen igår över buken för att se om det skett några förändringar den senaste veckan och svaret hade kommit idag...
Inflammationen i buken hade minskat, såret inne i själva buken efter den sista operationen såg mycket bättre ut, metastaserna i levern hade inte ökat i antal eller storlek så det såg alltså ganska bra ut........
Det gäller ju att hålla metastaserna i schack tills hon är så pass stark och frisk att hon klarar av cellgiftsbehandlingen.....

Feber har hon fortfarande och drogad verkar hon till och från men annars går hon sakta men säkert framåt och det är STOR skillnad dag för dag........

Nej jag borde verkligen gå och lägga mig nu........ Öppnar i morgon (6,15) har dejt med sjukgymnasten direkt efter jobbet, åker därifrån till sjukhuset och sen raka vägen på rep med Bandet........
Det känns som sagt var att jag aldrig är hemma : (




Kommentarer
Postat av: Tommy

Låter jättebra! Ser betydligt ljusare ut nu än då vi var upp på IVA första gången...

2010-08-11 @ 13:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0