I VÄNTAN PÅ VÅREN...




I morse åkte jag tidigt i ottan till jobbet......
Jag hade glömt att ställa in bilen i garaget så jag fick skrapa rutorna...
Ett svagt dis låg över gården men fåglarna var vaken och jag hörde både bofinken och koltrasten
så visst finns det hopp om att våren segar sig fram : )
På lördag kommer sädesärlan också....
Det sa min naturlärare på högskolan jämt på skorrande skånska....
"Den 10 april kommer den, det brukar alltid stämma"
Men det har aldrig stämt för mig........

Just nu är jag ganska seg....
Sitter och fördriver tiden medan Dottern klipper min pappa...
Sen en efterlängtad fika med honom....
Det är långt mellan klippningarna då vi ses : (

Har en massa utvecklingssamtal att ta tag i också men känner att jag behöver en stödvila först när pappa åkt....

Vi ses



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0