GLAD PÅSK.....




.....eller är den så jävla glad egentligen?
Påsken är ju den helg då Jesus enligt bibeln torterades till döds.....
Och det är klart....gillar man inte Jesus så var det väl en glädjens högtid att se honom pinas på korset.....


Jag gillar inte affärsidén påsk heller....
Låser dörren för små tiggande kärringar med fräknar på näsan och låtsas inte vara hemma......
Jag vet inte om någon av de hade sin hund med igår (eller möjligtvis en jättekatt)  för som hämnd över att jag inte öppnade dörren lät de sin hund/katt lägga en jättekabel på vår gård!!!!
Trodde det var ett aprilskämt faktiskt....


Folk gnäller över hundskitar efter gångbanorna men har de någonsin tvingats låna ut sin egen uppfart (innanför staket) mot sin ovetandes vilja, till ett nödigt djur och sedan bara lämnat det där????

Dessto gladare är jag åt fyra dagars sammanhängande ledighet : )
Inget alls på agendan utan bara slappa, sköna dagar med långa sovmorgnar...........

Så Glad Påsk på er därute i bloggetern........



Kommentarer
Postat av: Anna Panna

Måste bara flika in lite med Glad påsk **

Man firar ju Jesus död och Uppståndelse! Att han återuppstår och kommer hem till himlen som Gud (eller ja typ så) Man firar också att Jesus har tagit emot alla våra synder, att de blir bortblåsta, och man visar Jesus tacksamhet för det.



Glad Påsk och var glad över att Jesus tog emot dina synder och förlåter dig :)

2010-04-02 @ 15:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0