BACK IN BUISNESS...




I går var det ett sånt där farligt härligt väder ute då man blir påmind om att det KANSKE kommer en varmare tid i Mellanmjölkslandet.........
Skottade av altanen på framsidan (fast jag sagt att jag inte skulle det) i bara tunn tröja....
Köpte påskliljor i kruka och satte i blomlåda och satte mig sedan i solen och njöt av takdropp och fågelkvitter......

Idag däremot är det jämngrått och rått ute... tempen stiger knappt över nollan: (
Jag jobbar för familjemiddag ikväll så det gör väl inte så himla mycket.....
Har en stor kalkon i ugnen, en kastrull råskalad potatis som väntar på att bli kokt, en färdigdekorerad tårta i kylen och färdigskuren rostbiff som jag gjorde igår........

Lite småfix kvar och dukning innan ungarna (?) med resp. dyker upp vid femsnåret.........



Påsk i all ära men ungar är mer påhittiga än vanligt nu för tiden....
Under långfredagskvällen när jag trodde att faran var över för alla påskkärringar ringde det plötsligt på dörren....
Utanför stod två påskkärringar med gluggar i tänderna.......
"Glad Påsk" sa de och sträckte fram en bytta med blandat innehåll.....
"Vet inte ni att alla påskkärringar åkte till Blåkulla igår" sa jag....
"Jo men vi kom tillbaka" sa kärringarna och skramlade med bunken......
"Ja men mitt godis tog slut igår" sa jag
"Det gör inget, vi kan ta en guldtia för det fick vi alldeles nyss", kontrade de och drog bunken närmare mig....
Njae, sa jag...Man brukar bara "påska" på skärtorsdagen........
"Nehe, för det är påsk ända tills på måndag så vi kommer kanske tillbaka".........


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0