FARVÄL TILL SOMMAREN....



När Sonen skulle födas med planerat kejsarssnitt fick jag själv välja datum....
Den sista augusti eller första september......
Vi valde den sista augusti då den månaden fortfarande är en sommarmånad....
När man väl kommit in i september är det höst för mig....

Det spelar ingen roll att solen fortfarnade värmer, att man kan ha shorts och vara utan jacka och strumpor...
Det LUKTAR höst, solen blir blekare, getingarna aggresiva och blommorna ORKAR inte mera hur gärna de än vill...
Mörkret släpper taget sent på morgnarna och kommer krypande tidigt på kvällarna...

Svalorna har lämnat oss sen flera veckor tillbaka, jag har sett det första transtråket och häromdan samlades en stor flock flyttfåglar för att tillsammans söka upp värme och sol på sydligare breddgrader......

Nu är det inte så att jag inte gillar hösten....
Jag älskar att tända ljus och krypa ihop under en filt en gråmulen dag då löven faller utanför fönstren...
Dricka en kopp the och försjunka mig i en bra bok....

MEN DET KÄNNS SÅ SLUTGILTLIGT!!!!!

Som att ta farväl till en vän på dödsbädden....
För även om den återkommer till nästa år känns det som hjärtat blöder av en obeskrivlig sorg när jag tvingas ta farväl av sommaren.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0