SKRATTMUSKEL-TRÄNING....





Ja ni.... Den här dagen har varit full av bubblande skrattsalvor och harjaggjortbortmignuigen-upplevelser....
Starten blev vid frukostbordet....
En femårig pojke ville berätta en rolig historia som han lärt sig....
OK, sa jag, låt höra...
Pojken sa:
"Det var två gubbar som hette Ingen och Dum"...
(den historien kände jag igen men spelade överraskad)
"Så ramlade Ingen ut genom fönstret......
Då ringde Dum till polisen och sa;
Ingen har ramlat ut från fönstret....
Då sa polisen: är du knäpp i skallen"........

Pojken skrattade så han kroknade trots att han missat poängen i själva historien (polisen sa: är du dum eller, varpå Dum svarade: Ja)

Precis sån är min mor när hon berättar roliga historier....
Missar poängen och skrattar mest själv.....

Nästa grej hände strax före lunch...
Jag hade ringt lönekontoret igår då de "tappat bort" 13 semesterdagar för mig...
En av de värsta som sitter där håller jag mig långt ifrån efter ett antal fadäser och därför pratade jag med en helt annan person om ärendet. Hon skulle antecka och kolla upp...

När telefonen ringde på jobbet och samtalet kopplades till vår avdelning sa den som svarat:
"Din favorittant är i telefonen"
Eftersom jag väntade samtal från min sjuka kollega så svarade jag:
"Hej min lilla favorittant"....

En något förvirrad dam i andra änden undrade försynt om det var jag vilket jag inte kunde neka till....
Det var den person på lönekontoret jag INTE ville prata med!!!!!
Mina kollegor vek sig i skrattplågor och jag kommer förmodligen att få höra det här en lång tid framöver.....
Men ett gott skratt förlänger livet så det bjuder jag på.....

Eftermiddagen har jag tillbringat med Dottern i det stora köpcentret väster om staden och vi skrattade en del vi också : )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0