MÅR INTE BRA : ( .....




Nånstans på eftermiddagen igår började jag känna mig hängig....
Frös, hade ont i halsen, nös, täppt i näsan och totalt kraftlös........
Petade i mig Ipren, smörjde mig med vick, drack litervis med the och inväntade spelningen i Staden i väst....

Drack ännu mera the mellan låtarna, missbrukade nässpray, Iprensvettades  och snoret rann som på ungarna på jobbet....
Men rösten höll om än något sliten när kvällen var slut...

Allt väl så långt.....
Men Fröken Piano och jag hade Brunchspelning i Baren tre timmar idag......
Så jag frös, hamstrade Ipren, snortade nässpray, undvek vicken för doftens skull, blandade cortison, drack vatten, fick lock i öronen,  Iprensvettades, hinkade the i massor mellan varje låt och lovade mig själv att smörja in hela bålen med vickburken, gå i mjukisar, tycka synd om mig själv och bara vila när jag kom hem 
OM BARA RÖSTEN HÖLL UNDER DAGEN!!!!!
och det gjorde den...........

Så nu går jag här och stinker i mjukisar, dricker the, snortar nässpray och bara tar det lugnt........
Halsen hämnas med att slipa slemhinnorna med grovt sandpapper men jag låter den hållas...
Den får tjura en vecka om den vill tills nästa fredag för då är det dags igen....

Prosit på er......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0