FOTOGENISK?? *NOT*





Är det nån sån sett Chandler i Vänner framför fotografen???
Så såg de flesta barn ut framför fotografen som kom till mitt jobb idag......
Jag jobbar med S-T-O-R-A barn så därför får vi vänta till sist......
Så hela förmiddagen skulle vi försöka hålla 23 barn någolunda stilla och rena innan vi vid 12-tiden fick äntra scenen....

Då hade det iofs blivit både skrynkligt och rufsigt men bilden ska ju inte ljuga och det är ju så barnen ser ut när halva dagen har gått....

En ung kvinnlig fotograf bad barnen posera (ja inte så) genom att säga knäna ditåt, ner med axlarna, upp med hakan, skratta, blunda inte osv...
Det slutade med att barnen krampaktigt höll ett stadigt tag om uderlaget, stirrade med vidöppen blick och grinade illa....
Den ena ungen blev den andra lik och totalt olik sitt verkliga jag........

När ungarna var klar frågade hon om vi ville knäppa personalbilder....
Jag hörde någon svara från min mun "Ja det vill vi"
Vem var det???
Inte kan det ha varit jag för jag skyr fotografer som pesten....
Jag H-A-T-A-R verkligen att vara med på bild.....

Men så blev det i alla fall och jag fasar liksom Chandler på resultatet...
Men jag kanske också blir olik mitt verkliga jag?
Knappast för kameran ljuger inte som fotografen sa.....

Ja ja, det är gjort nu och nu drar jag snart till staden i väst för Pärlspelning.....
Imorgon vankas det brunchspelning på Baren mellan 12-15 med Fröken Piano...
Frukost och jobb på samma gång liksom: )

Trevligt fredagsmys på er



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0