MINA BARDOMS LEKAR.....




Har varit uppe sen fem i morse och var på plats i spellokalen strax före halv sju....
Efter att ha lyssnat på föredraget för femte gången var det ganska segt mellan speltillfällena..
Fröken Piano och jag tog oss en promenix i regnvädret och sonderade min barndoms lekplatser vid mynningen till inre fjärden där jag tillbringade mina lekdagar hos bästa kompisen som var direktörsdotter...
Prinsessor i hennes mammas tiaror, hästar av övergivna träbockar som varje dag innan skolan började bars ut på gräsmattan, allt medan varvsarbetarna förundrat tittade på oss som om vi var tokiga......
Hon hade en lekstuga med flera rum och kök och fri tillgång till läsk och godis......

Kom hem för att ladda batterierna en stund i ensamhet och tystnad......
Bara bruset av dagen finns kvar i huvudet.....

Imorgon vankas det både dagjobb och Barjobb..
Det kostar på att ligga på topp : )

Trevlig kväll......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0