EN HELG UTAN BLOGG........




Jag skulle bevisa för Mannen att jag INTE är databeroende därför har jag FRIVILLIGT avstått Bloggen i helgen....
Så här kommer en uppdatering av Tinelins weekend......

I fredags spelade jag och Fröken Piano på Baren... Ett nytt fenomen för oss är att folk har börjat ge oss dricks....
Som om vi gatumusicerade i lyxförpackning liksom....
Nåväl Barchefen har sagt åt oss att ha med en glasskål som gästerna kan lägga pengarna i, men eftersom det känns som om vi tigger så har vi låtit bli....
I fredags växte högen med sedlar och Barchefen ställde resolut dit en vinkylare....

En man i medelåldern satt vid bardisken i drygt en timme...
Lyssnade gjorde han säkert, nån applåd gav han också men i övrigt såg han ganska ointresserad ut....
När han reste sig för att gå stoppade han ett par dollar i skålen med orden "good work"....
Så nu har vi gjort våra första dollar Fröken Piano och jag : )



Lördagen tillbringad jag med Mannen....
Sonen kom hit för en klippning och sedan åkte vi tillsammans till kyrkogården....
Sonens sambo hade skurit en "pumpagubbe" som de ville ställa hos Mela........
Det är otroligt vackert på kyrkogården i Allhelgontid och rent synd att de flesta gravar bara får ljus just den helgen....
Mela har ett ljus brinnande konstant mellan slutet av september och början av maj....



Igår åkte jag, Mannen och Dottern till våra fd grannar i Sigtuna...
Som vi har lovat men aldrig haft riktigt tid....
Nu tog vi oss den tiden och hade rätt trevligt  trots gråväder och duggregn...
Vi blev guidade genom en fin liten stad med Mälaren som en vallgrav runt om....
Det är nåt speciellt med vatten för mig, Kräfta som jag är........

Kvällen tillbringade vi med pizza (som jag sen fick ont i magen hela natten av) och TV.....

Nu är det måndag igen och jag har öppnat...
Skittrött rent av men ska tillbaka till jobbet vid fyra för att ha utvecklingssamtal och personalmöte....
Nice va????



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0