VÅR I SIKTE??





Idag är dagen då jag såg de första krokusarna titta fram i gräsmattan i city.........
Ja, det är visserligen uppvärmt precis där men ändå...
Det gav mig lite hopp om att våren inte är allt för långt borta nu...

Jag brukar ha våren som måttstock den 17 mars då min mamma fyller år och Mannen och jag har "årsdag" när vi träffades.
Det datumet stämmer inte egentligen men är lätt att komma ihåg då man ändå måste komma ihåg födelsedagen.
Ganska praktiskt om man kunde slå ihop alla bemärkelsedagar och helgdagar till ett enda datum att komma ihåg.
Nånting för stressade personers (min?) kalender att ta efter. Släng kalendern och skriv upp det enda datumet på kylskåpsdörren...
eller välj julafton så kommer andra att hålla reda på datumet åt dig..
Sen är du fri ett helt år : D



Men nu är det inte så utan vi traskar helt enkelt över till Mor Ufis som fyller pensis i morgon...
Nu kan hon med rätta hålla sig i affärerna på eftermiddagarna när alla stressade barnfamiljsföräldrar handlar kvällsmat åt skrikande barn, räknandes småmynt ur fyrtioelva plånböcker med gummisnoddar och noggrant läsa ALLA kuponger hon klippt ur alla tidningar för att se om de matchar just den affären hon är i..........

Nej, min mamma vill inte vara pensionär mer än attt njuta av fritiden och det är henne väl unt...

Tjing Ping




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0