BAKOM RATTEN....


Idag hade Mannen och jag lååång sovmorgon...... Ända tills jag var tvungen att gå upp för ryggen värkte så jag trodde den skulle gå av varje gång Mannen rörde sig på sin sida av sängen....
Det är mitt straff för att ligga för länge......ryggen strejkar...

Efter frukost skulle jag beställa biobiljetter till ikväll och trodde i min enfald att inte det skulle vara några problem, men en film som hade premiär i fredags och dessutom fått fem + kan man inte bara slinka in på tydligen...
Jo på den som börjar vid nio men då somnar både Mannen och jag hur bra den än är.....

Så jag bokade till imorgon istället så vi kan gå på barnvänlig tid...
Vad vi ska se??
"Män som hatar kvinnor" och jag har INTE läst boken innan.... (Inte Mannen heller, han läser bara instruktionsböcker och telefonkatalogen)


Idag kom Dottern hem också....Hon har ju varit hos Pojkvännen sen i tisdags så nu är det full rulle igen : D
Vi började med övningskörningen idag  också och en bra ställe att börja på är ett industriområde i stan...
Här kan man öva vänster och högersvängar, fickparkeringar, köra i backe, backa runt hörn osv.
Där började jag en gång men min pappa och där kommer jag att köra med Dottern tills hon får klartecken från bilskolan att det är dags för uppkörning....

Vi mötte flera andra bilar med vingliga förare i som var ute i samma ärende så jag funderar på att starta nätverk med andra handledare...
Vi kan träna omkörningar och idiotparkeringar med varandra...eller peka f..k you och tuta för att vänja våra adepter till vad som väntar...
Vi kan ha fika med oss och ventilera våra plåtskador och slitna urtrampningslager, eller diskutera försäkringar

Nån som är intresserad???

PS Dottern var väldigt duktig faktiskt och utnämnde sig själv till naturbegåvning DS




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0