EN GRODAS KLAGAN.......


Ja, jag vet att det varit dåligt med uppdatering men annat har stulit min energi de senaste dagarna.......
Men idag har jag, Mannen och Dottern ordnat upp det som varit trassligt och det BLEV precis som vi föreslagit :D
Så nu kan Dottern lugnt gå på sommarlov och även om hon får jobba mycket och försaka mycket, så får hon ändå göra det för sin skull och framtid...
Kryptiskt??? Ja, men jag går inte in på det mer..........



Häromdagen var jag och Mannen och köpte virke till nytt staket....
Det ska upp så fort Sonen har lite tid över att hjälpa till var det tänkt........
Men de närmaste dagarnas väderutsikter ser inte så snickarvänliga ut så att jag ville att Mannen och jag skulle bära över virket till baksidans inbyggda altan för att inte stå ute i regnet.....

Klarar det inte regn kan vi inte sätta upp det, sa Mannen..... Det är ju inpregnerat...........
Ja men kan du ställa upp det rakt så att det inte blir vint av regnet, sa jag då............



Det gjorde Mannen i morse och fick då lära sig att grodor kan skrika...........
En groda hade nämligen tagit skydd bakom de vindskydd vi köpt och när Mannen drog fram den fastnade grodan med benet som skalades av........... : (

Grodan släpade sig bort mot grannens gård och Mannen såg inte vart den tog vägen....
Han bara hörde dess skrik......

Jag gillar verkligen inte grodor men är en sann djurvän så jag sneglade i buskar och vrår när jag kom hem för att se om jag hittade den stackaren : (
Ingen ska behöva lida i onödan
Men den fanns ingenstans : (




Kommentarer
Postat av: ufis

Ajjjjjjjjjjjjjjjj! Det gör ont i mej fast jag inte gillar grodor! Skönt att "det där" ordnade upp sej!

Kram!

2009-06-10 @ 22:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0