TOMT BÅDE HÄR & DÄR....




Efter en natt i plågsamma vådor är jag idag 1000 spänn och en tand fattigare..............
Att en ynklig liten tand längst in i överkäken kan göra så djävulustiskt ont blev jag medveten om redan i går morse men försökte mota med Ipren och Voltaren....
Men i nattens mörker blev jag varse om den enorma kraft den slog till med och likt pigan Lina i Emil gnydde jag för mig själv, tyst så att inte Mannen skulle höra, och förbannade mig själv...

Så det var bara att ringa om en akuttid idag och jag fick komma direkt efter jobbet....
Jag fick gå till en tandläkartudent och det gjorde väl inget att han fick experimentera med min mun, men då borde det väl inte vara LIKA DYRT som att gå till en "riktig" tandläkare????

Han tittade och knackade I HELA MUNNEN!!!
"Det är på höger sida" sluddrade jag fram med munnen full av verktyg...
Ja, men jag är tandläkarstudent och skulle vilja titta på resten också, svarade han...
Han sprutade bedövning i hela överkäken så jag inte kunde svälja utan all saliv rann ut i mungipan som såg ut som hos en med stroke...

"Nu kommer tandläkaren snart" sa han och jag kunde bara nicka.....
Mindre än två minuter tog det henne att "korkskruva" bort tanden....



"Älskar du inte oss?" frågade tandläkaren innan hon gick sen....
"Min plånbok älskar inte er", svarade jag
Men å andra sidan kanske det var värt 1000 spänn för att få tanduslingen att värka nån annanstans än hos mig.

Nu har jag ät och drickförbud, en blödning i munnen som inte ger sig med blodsmak som följd, ett snett leende av bedövningen OCH en tom plånbok.......

Härliga måndag........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0