JAG KOMMER INTE HEM....




Känner att jag inte har nån diciplin...
Borde plugga in de nya låtarna till kvällens rep med Fröken Piano men hittar hela tiden andra saker att göra i stället (tex sitter jag ju här)
Kör låtarna på repeat för att "hjärntvätta" mig men det känns inte som det fastnar...
Har hjärnan också tagit semester?

Igår var Mannen och jag en sväng till City och sommararrangemanget de har där på onsdagarna...
Markoolio skulle komma och även om han inte är min favorit är han i alla fall underhållande...
Men han var sjuk så de skickade istället Martin Stenmarck......

Han sjunger ju bra men var inte så underhållande...
Jag förstår att de inte hunnit repa speciellt mycket med bandet för det var alldeles för mycket snack och lite musik....
Men när han alldeles innan vi skulle åka hem (Mannen hade tröttnat och gick för att hämta bilen) började spela 7-milakliv rann sommaren -06 genom huvudet på mig....
Låten kom ut då och spelades flitigt i radion...
Den blev som ett mantra och jag kände att det var som ett meddelande från Mela....

"Jag kommer inte hem ikväll, om jag känner mig själv. Låt oss ta farväl av både hjärta och själ"

Kvällen var mörk både utomhus och i sinnet så jag tände  massor av ljus i lyktorna i den varma natten och hoppades att Mela skulle se de i sin himmel <3<3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0