JUL(I)-BAD...........


Då Sonen med Sambo är på konsert sen igår  har vi Stor & Liten hemma.....
Men det luktar inte gott om hundar som är med Sonen på jobbet på dagarna...
För även om de är utomhus en stor del av dagen finns det dypölar och annat smarrigt att rulla sig i....

Man vänjer sig snabbt av med sånt man inte kommer i kontakt med dagligen och hundlukt ÄR ingen angenäm doft...
Så jag for till affären idag och köpte grönsåpa och mutben.....
Glada och viftande på svansarna tittade de förväntansfullt när jag plockade upp kassarna....
Ordet ben har de för länge sen lärt sig och jag sa till de när jag åkte att jag skulle köpa just ben....




Minen när jag plockade fram såpaflaskan var en helt annan.... (Den har de också lärt sig känna igen)
Båda for ut som ett skott och gömde sig i buskarna...
Stor vet dock att det inte är nån idé så det är lika bra att få det avklarat....
Kliver ner i badkaret och inväntar tvagning....
Liten håller sig fegt i buskarna och skäller....




Stor väntar på sitt ben....



Liten väntar på sitt ben.....

När Stor är färdig och får sitt ben kliver Liten motvilligt mer i badkaret han också.....
De är som barn......
Avundsjuka och rädd för badning när det gäller att tvätta sig....
I havet som de ofta badar i är det inget problem att gå i....
De kan nästan gråta när de måste gå hem igen......



Lönen för mödan tycker Stor......



............Liksom Liten

Två nöjda hundar ligger nu i solen och torkar medans stora blöta pölar inomhus (de måste förstås ruska vattnet av sig INNAN de kommer ut) väntar på att bli upptorkade.....




Kommentarer
Postat av: Michaela

Åhh så fina vovvar!!

2009-07-18 @ 20:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0