GRANN-FIGHTEN.....




Jag blir så himla trött på de som tror att de är förmer än andra grannar...
Den som tycker sig bestämma över gemensam tvättstuga, festlokal, parkeringsplatser, den samfällt ägda gräsklipparen som BARA kan kvitteras ut hos denne "gårdspolis"....
Den som ringer polisen om grannarna inte gör som de ska och som JÄMT lägger sig i........ 
Jag har egen tvättmaskin, egen gräsklippare, anordnar ingen fest i lokalen MEN måste parkera ibland......
Oftast kör jag in bilen i garaget men igår skulle jag iväg igen inom nån timme och parkerade ute.....
Är det nåt det finns ont om i vårt område så är det parkeringar.....
Ofta används gaveln till ett garage till parkering och där ställde jag mig.....
Denna "parkering" syns direkt från "gårdspolisens" köksfönster  20 meter bort......

Dottern på väg till bussen ringde mig och sa att jag fått en "varning" och måste flytta bilen....
När jag kom ut satt denna lapp på bilen från vaktbolaget som sköter vårt område....





På de fulla parkeringsplatserna stod:
En avställd bil
En firmabil som stått på samma parkeringsplats i snart en vecka
En husvagn
TROR NI ATT DE VAR VARNADE/LAPPADE????

Nej, jag är ganska säker på vem som ringde vaktbolaget om min bil....
De blev väl störd på att behöva se min bil stå där.....
EN ENDASTE GÅNG STÄLLER JAG MIG "FEL" NÄR ANDRA KAN GÖRA DET JÄMT......

Så ärade vaktbolag....
Det finns nån som står även över er.....
Utrusta dessa "gårdspoliser" med bötesblock och ni får ett ständigt klirr i kassan......

Aschberg, släng dig i väggen...
Här är ingen grannfejd....
Här är det grannfight...........



Kommentarer
Postat av: ufis

Tjaa!

Ta den gula lappen och klistra FAST DEN med superlim på grannens brevlåda eller - allra helst tvärs över ögonen på honom så kanske... KRAM

2009-07-17 @ 13:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0