Min Bästa Vän Är Min Ovän...... : (



Gårdagens barspelning var en mardröm från start.......EN KVART in i spelningen (vi spelar 3 1/2 timme!!!!) kom den första hostattacken som sätter fart på mina kräkreflexer.... Tårarna sprutade när jag bad Fröken Piano improvisera lite och rusade på toaletten....
Hyperventilerade och svalde.....svalde och hyperventilerade.......
Baddade kallvatten på mitt högröda fejs och förbannade min envishet.....


VAD GÖR JAG HÄR NÄR JAG ÄR SJUK???????

Laddade med the, massor av vatten och kortison, bet ihop och........fortsatte kvällen.
Tur att vi kör ganska lugnt i början av kvällen medans matgästerna äter och inte har intagit baren än så jag tror att det passerade ganska obemärkt.....

Hostan höll sig i schack men ju längre kvällen led kändes halsen som om nån dragit den med insidan ut på en grusig asfaltsplan......

TYP SKRUBBSÅR!!!!!!



Matgästerna hade förflyttat sig glada i hatten till baren och ville ha volym!!!!

Tur att man är van......Att klistra på bästa partyleendet och köra järnet.....Det fick bära eller brista, och gjorde bådadera.....
När jag (som jag INTE brukar göra) räknar kvartar tills kvällen är slut står en mycket välbekant figur framför mig i baren.....
Nästan som att jag var beredd att heja liksom.....

PIPPI LÅNGSTRUMP!!!!


Ja inte direkt men skådespelaren som spelar Pippi Långstrump....
Förresten såg jag ju sedan en del andra kända ansikten i hennes sällskap och det visade sig att de spelat föreställning på Stadsteatern och nu avslutade kvällen tillsammans med Fröken Piano, mig och en bit mat  (i  den ordningen : D)
och då måste väl även vi bjuda på vårt bästa jag eller???
Men min tåliga röst är INTE sams med mig nu.....Hoppas den inte är långsint!!!



Kommentarer
Postat av: ufis

Du är en äkta scenräv! Att klara av det där visar på stor kunskap och en j-a envishet! Ta det lugnt nu och vila. Jag hör av mej! Kram!!

2009-01-21 @ 21:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0