PEST ELLER KOLERA?????





Det känns inte bra att skriva blogg när man inte mår bra (vill ju inte bara gnälla) men å´ena sidan är det väl bättre att jag gnäller här än på de andra hemma?

Å´andra sidan minskar ju mina läsare också så det är inte så många som bryr sig ändå över mitt gnäll............
Eller det kanske är just därför?????

Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiit samma som en finsk ishockeyspelare som fått lägga skridskorna på hyllan efter en skada sa till oss när vi var på "viphockey" häromveckan.....



Jag funderade ju på om jag fått influensan men tror inte det.....DÄREMOT har det satt sig på stämbanden IGEN och jag kraxar värre än den häxa jag är.....
Innan jag avlägsnade mig som sjukanmäld igår eftermiddag från jobbet tittade barnen bekymrat på mig och sa: "Det låter inte som du Tinelin".......

Jaja, ett par dar i sängen får det bli tänkte jag när Dottern ringde........ "Jag har gått hem från jobbet (hon har praktik på en hårsalong) med magsjuka".......(Det är flera där som nyss haft det)
F-N tänkte jag...... Ska jag stanna kraxande på jobbet eller gå hem och dra på mig ytterligare skit nu? (Har ju varit sjukmagnet på sistone)
Men mina kollegor sa att jag INTE får jobba så det var bara att åka.....

TUR ATT VI HAR TVÅ BADRUM!!!!!!!!
Dottern fick stränga order att hålla sig på övervåningen (kul tycker hon som inte har tillgång till ALLA kanaler på sin TV) och BARA använda den toaletten....
Själv drog jag på mig dubbla handskar spritade hela badrummet nere så Mannen blev hög när han kom hem, öppnade korsdrag, bäddade rent i vår säng (utifall hon lagt sig där när hon kom hem) tvättade sängkläderna på 90 grader (det gör jag väl aldrig annars och på min maskin inne tog det TRE timmar), spritade tangentbord och telefoner samt förbjöd Pojkvännen att komma hit då smittorisken till honom är för stor (sen blir det bara rundgång på det hela)

ÄR JAG MANISK?????
Ja, kanske, men jag blir ALLTID så när nån har magsjuka hos oss....

Förresten har nån ett supertips som gör att rösten är hel på lördagkväll????
Fröken Piano och jag spelar nämligen då och hon vet inte än att jag låter så här......
Även om hon fick lägga lite stämmor här och där när vi repade sist tror jag INTE att hon tar över mikrofonen själv!!!
Försöker vara optimistisk och TROR att det ordnar sig ändå....

HEPP




Kommentarer
Postat av: ufis

En sexa Wiskey och 18 vitpepparkorn - kanske? Kram. Kommer inte på några dagar!

2009-01-15 @ 22:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0