Vad gör man på en söndag???



Jag har tillbringat i stort sett hela helgen ensam : (
Med undantag för några timmar som Mannen höll sig vaken när han kom hem igår kväll.......
Vi åt, kikade på melodifestivalen (mest jag, Mannen var ganska trött) Mannen gick och la sig eftersom han inte blev klar med båten var han tvungen att åka tidigt idag med. Jag var inte speciellt trött utan tittade på filmkanalerna som jag aldrig har tid med annars...........

Dottern har lyst med sin frånvaro hela helgen och min gamla mor är hos sin särbo i hälsingeskogarna så vad skulle jag slå ihjäl en söndag med??




Jo jag tog alla säckar och påsar med Petflaskor (jag samlar ju de på hög för det känns som man får lite mera för de då)
och åkte till den stora mataffären utanför stan.........
Man känner sig verkligen som en baglady när man kommer med överfylld kundvagn modell stor men idag har jag mött min överman (och då menar jag inte stadens original som cyklar omkring i staden med cykelkärra på jakt efter plastguldet)
Nej det här var en välklädd man med nyare bil som TRE gånger gick till sin bil för att fylla sin kundvagn (modell större) med burkar............

Vi stod vid varsin pantmaskin och sneglade på varann men ingen av oss sa något........
Hans vagnar hade övervikt av ölburkar och min med colaflaskor........
Men båda hade en ansenlig mängd och om vi nånsin kunde tro att vi tjänade en hacka på att panta så gick vi på en nit om man tänker efter vad vi lagt ut en gång på innehållet.

Hur som helst är det för tillfället tomt på petflaskor i våra förråd iallafall, men om några månader står jag där vid maskinerna och skäms igen....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0