Sex veckor kvar..........


Så har halva veckan gått och snart en vecka av februari....
Jag gillar verkligen INTE de tre första månaderna på året....
Många säger att november är värst men det tycker inte jag..... Julen står på lut och man tänder massa ljus, snart är man ledig osv...
Men januari, februari och mars.....vad får man ut av de månaderna mer än kyla och snö???
OK, i januari är man ju fortfarande ledig i början pga av julhelger och februari är ju kort, bara fyra veckor....I mars KAN det ju tänkas börja bli vår dock med massa bakslag....


Mannen och jag har ju inget "riktigt" startdatum på vårt förhållande....det bara BLEV  efter en tid så vi har valt (läs jag) min mammas födelsedag (för att JAG ska komma ihåg det) till "våran" dag och hon fyller i mitten av mars...
Eftersom jag alltid brukar köpa årets första vårbukett med tulpaner (förstås) fresia och ginst till henne då så känns det liksom bättre att ha det datumet som "vårt" eftersom min officiella vår börjar då....

I år fyller hon panschis (läs pensionär) och flyr fältet med särbon från hälsingeskogarna så då får jag väl köpa en bukett till mig själv för jag kan väl inte bryta en vana efter så många år???

Som sagt var....nedräkningen har börjat och vi har 6 veckor kvar......Men de går väl fort, eller?

Förresten har jag börjat på "min bok" om Melan
Du hittar den HÄR
Glöm inte att läsa den kapitel-vis då det senaste kapitlet kommer sist





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0