Min Röda Jacka.......



Ha ha, Trevlig Helg slutade jag mitt söndagsinlägg med.....Snacka om att gå händelserna i förväg.....
Mitt undermedvetna vill väl att det ska vara helg jämt kanske???

Nåväl kylan har återigen intagit våra trakter och det bet rejält i kinderna när vi var ute idag på jobbet...
Nu är vi ju ute ganska ofta på min avdelning så det gäller att klä sig rejält.....

Thumbnail

Termobrallor och eskimådojor, mössa, vantar ulltröja och......DUNJACKA!!!!! Min fina, sköna varma, röda jacka inköpt för ett par år sen som jag ÄLSKAR på vintern......Tills igår.......Då min jacka fick en skräckslagen min och skrek på hjälp. (åtminstone i mitt huvud)
Jag såg Kalla Fakta på TV4 (nån mer?) och såg dessa stressade gäss som fick sina fjädrar och dun bortryckta från kroppen medans de skrek ut sin skräck och smärta......
Med ihopbundna fötter och vingar utan en chans att försvara sig var det bara att stå ut!!!!

Blodiga sår på kroppen efteråt, ett hjärta som slog så hårt att det syntes utanpå kroppen, med flämtande näbbar irrade de skräckslagna omkring ....

Då grät jag...för de stackars fåglar som får offra sig inte bara en gång utan 4-5 gånger  under sitt liv och sina fjädrar för att vi ska slippa frysa vare sig utomhus eller i sängen.....

Fy F-N på ren svenska......
Min röda jacka rår ju inte för det men den känns lite mera obekväm att ha på sig idag.....

Jag fick huvudvärk på eftermiddagen också.....Var det gässens hämnd för att jag hade deras fjädrar på mig???

JAG LOVAR DYRT OCH HELIGT ATT ALDRIG MERA KÖPA DUNPRODUKTER, HUR MYCKET JAG ÄN FRYSER!!!!!

Hur gör du?



Kommentarer
Postat av: ufis

Nä. Jag såg oxå programmet och blev illamående hela kvällen. Lovar dyrt och heligt att ALDRIG MER köpa något som innehåller dun! Det jag redan har får väl hänga med tills det självdör. Kram!

2009-02-02 @ 21:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0