JAG EN MÖRDARE...........




Jag skulle skjutsa Dottern till en fest ikväll...
Sen skulle Mannen och jag åka för att se på båtfestivalen i stan...
Dottern var osäker på var gatan hon skulle till låg och jag körde sakta för att inte missa någon gatuskylt...

Plötsligt skymtade jag en skugga från vänster och jag kände en dov duns under bakhjulet...
Min instinkt sa på en gång att det var ett djur jag hade kört på...
Jag bad Mannen att gå ut och titta.....själv vågade jag inte...
Det låg inget djur på vägen och min första tanke var att det klarat sig ändå....

Mannen tittade i buskarna och jag steg ur bilen för att hjälpa till att leta....
Värre än att hitta det dött skulle vara om det låg svårt skadat nånstans......
Det var Mannen som hittade det.... På en garageuppfart bakom en bil låg den döda katten....

Jag som aldrig någonsin kört på det minsta lilla djur...varken grodor eller fåglar har kommit i vägen för mig....
Nu låg det en liten gråvit katt med bjällra runt halsen och öppna stela ögon och var alldeles död....
En katt som någon ägde........
Kroppen var varm och mjuk då jag letade efter ett namn på halsbandet....

Mannen ringde på hos ägaren till garageuppfarten som kom ut.... Det var inte deras katt men de visade på ett hus vars ägare kanske visste vems det var.....

På en gång jag talat om vad som hänt var det som de kände på sig....
De var snabbt ute och konstaterade att det var deras katt...
Varsamt bar kvinnan upp katten i famnen och höll den tätt intill sig.....
Hennes man strök den sakta över pälsen...

Plötsligt lämnade kvinnan över katten i mannens famn och föll ihop på garageuppfarten...
Jag föll på knä bredvid henne och strök henne över axlarna...
Bad flera gånger om ursäkt och de sa att det inte var mitt fel.... Sånt kan hända.....

De tog katten med sig hem och jag kunde bara tafatt säga hej då till de....
Sen gick jag mot mördarbilen och körde sakta därifrån med tungt sinne.........




Kommentarer
Postat av: ufis

Jag lider med dej! men sånt händer.Kram!!

2009-08-15 @ 09:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0