TASKIG PLANERING........


Igår hade jag (om än motvilligt) och Mannen lovat Dottern att ha "förfest" hemma hos oss....
Jag såg skräckscenariet framför mig med en invasion av oinbjudna ungdomar som slog sönder och förstörde huset....
Jag var rejält sur på henne i flera dagar eftersom hon hela tiden ändrade gästlistan och upplägget för mig...
För även om jag litar på henne litar jag inte på de konsekvenser det kan bli när andra får reda på att det är fest....

Jag kom hem från jobbet efter en skitdag på alla sätt och vis strax efter halv fem och fick höra (innan jag knappt kommit innanför dörren) att det kommer folk klockan sex då måste ni vara färdiga och borta....

Mannen och jag hade bestämt oss för att gå ut och äta och sedan gå på bio eftersom vi skulle hålla oss undan fram till halv tolv då de skulle åka med bussen...

Stressade in i duschen, Dottern hade ockuperat badrummet så jag kunde inte fixa till mig där utan vid köksbordet..
Ringde Mannen som var försenad av nåt strul på jobbet....

Strax före sex hade han fortfarande inte kommit hem så jag gick ut i bilen och väntade....
Satt där i bilen på parkeringen och räknade bussar som kom (de går väldigt tätt där jag bor) och bävade för varje buss som stannade att det skulle välla ur ungdomar på väg till ff-festen i Tinelinhuset....
Men varje buss som stannade släppte bara av nån enstaka pensionär eller  yngre tonåring....

När Mannen strax efter sju var duschad och klar åkte vi mot stan....
Eftersom vi båda är ganska spontana personer hade vi naturligtvis inte bokat vare sig biobiljetter eller restaurangbord även om tanken slog mig på jobbet att det är lönehelg och säkert massor av folk på stan....

Vi uteslöt snabbt de fullsatta restaurangerna i city och begav oss upp på söder i stället....
Vi hittade en relativt nyöppnad liten intim restaurang med många tomma bord och slog till på den.....
Beställde in dricka och fick menyn.....
Som jag längtat efter en riktigt god, mör köttbit mmmmmm

När Menyn kom in insåg jag att den enda köttbit jag kunde äta här var en biff med bea och pommes och det ville jag inte ha : (  (Men det ville Mannen)
Sen var det uteslutande smörgåsar på Menyn......
Det fanns en med utbankad oxfilé på och eftersom jag VILLE ha kött tog jag den......
Kyparen frågad hur jag ville ha köttet och jag gillar inte blodigt kött så jag sa vältstekt....
När tallriken kom in var det en rejält utbankad oxfilé som kom in....
Den hade förvandlats till en tunn lövbiff.......
Hur välsteker man den om den inte ska bli en skosula???

Strax före halv nio tog vi oss in till City för att se om det fanns några biobiljetter till nån av de filmer vi ville se...
Var sugen på både Beck och "Sommaren med Göran" men fanns inte det så fick vi väl ta nån annan film....
Det hade börjat regna så smått så jag släppte av Mannen utanför bion så han kunde gå in och köpa biobiljetter...

HA, Det fanns inte en biljett kvar till NÅN film på hela kvällen.....

VEM MÅSTE KÖPA ALLA BIOBILJETTERNA DEN ENDA KVÄLLEN JAG OCH MANNEN SKA GÅ UT?????

Vid det här laget spöregnade det ute och jag var inte det minsta glad.....
Helkvällen med Mannen på tu man hand rann ut i sanden och inte fick vi åka hem heller.....
Vi körde till olika stadsdelar och tittade på rikemansområden, vi stod under macktak och käkade glass, folk hade flytt uteserveringarna så City var folktomt och klockan sniglade sig fram.....

Strax efter tio ringde Mannen Dottern som då sa.... Kom hem då, vi sitter ändå i köket.....

YIPPIE!!!!!!
Visst var ljudnivån hög på de 9-10 som var där, och bra i gasen var de väl men det var ändå lugnt....
Vid elva drog några och resten skulle åka med halvtolv-bussen....
Dottern hade lovat att städa upp i köket innan de åkte men de höll på att missa bussen så hon skulle göra det när hon kom hem......

Trots det missade de bussen så Mannen skjutsade ner de till stan för att slippa ha de hemma till efter tolv....
När de åkte röjde jag själv i köket.... Ja jag vet att jag skulle ha struntat i det men stinkade öl och grogglas är inget jag vill somna till......

När Mannen kom hem tog vi oss en nattmacka och njöt av tystnaden....
Han sa att man skulle ha videofilmat de så de fick höra hur de betedde sig när de var nykter....
När de tjoade till barnmusik och MoraTräsk....

Jag sa att som de lät låter ungarna på jobbet hela dagarna.......

Strax efter ett gick vi och la oss och strax efter två kom Dottern hem....
Då lät hon inte lika munter som hemma för ett par timmar sen....
Det var inget kul därför hade hon åkt hem......sa hon : )

Nu har hon fått haft sin "förfest" och nästa får hon ha när hon flyttar hemifrån........
Idag ska jag på kalas hos storebror.....Vi får se om hon pallar att åka med.....

Trevlig Helg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0