GALEN HELG......



Den här helgen rusade förbi men den var galet rolig i alla fall.... (utom när jag körde på katten)
Marinfestival by night var inte så mycket att hänga i granen..
Mannen och jag åkte ju dit sedan vi skjutsat Dottern till en fest i fredags kväll och hade tänkt äta där....
Men se det gick inte, för det enda restaurangtältet som fanns på området var knökfullt!!!!



Visst, vi hade kunnat köpa en sladdrig hamburgare med gördetsjälv-kit men det var ingen av oss sugen på...
Så vi lyssnade på några låtar med Jack Wreeijswik (?) innan vi lämnade området och åkte till City och åt....
Vi hade ju tänkt lyssna på Tinelinstadens Profet och hemmason också men hade ingen lust att ta oss tillbaka in i området igen så vi parkerade helt enkelt bilen på andra sidan ån och lyssnade därifrån i stället.....

Stor & Liten är hos oss den här veckan då Sonen med sambo fjällvandrar så det blev en sen promenad när vi kom hem...
Mannens första reaktion när jag sa att vi måste gå med de var: Å nej, jag hade glömt att de var här!!!

Lördag morgon vaknade jag med fjärilar i magen.... Jag som aldrig är nervös för ett framträdande hade rejält pirr i magen..
Vet inte varför egentligen för programmet satt som det skulle.... Anledningen var nog i så fall att jag hade en röd tråd genom hela programmet med ganska mycket prat och det är väl det jag oroade mest för: )
När jag kom till Fröken Piano för ett snabbrep var hon lika nervös som mig...eller så smittade jag av mig....

Spelningen gick bra och nervositeten la sig efter första låten.....
Tiden gick allt för fort och vips var spelningen över : (
Så mycket tid vi lagt på att hitta de rätta låtarna och repa in de så var det bara över.......
Kändes snopet men vi var nöjda....

Jag hann inte stanna kvar efteråt för jag hade kvällsspelning med Bandet.....
Vi skulle spela Nonstopdans med två andra band och vi var visserligen sist men var ju tvungen att vara där hela tiden eftersom de andra banden körde på vår ljudanläggning....



Klockan tio började det droppa så smått och strax före halv tolv när vi gick på scen vräkte regnet ner.....
Det var tak på dansbanan men folk ville ju sitta och dricka sin öl också och det fanns inga bord på dansbanan.....

Men folk var tapper och höll ut till sista dansen.....
Kvällen var kanonkul trots regnet och det var kul att träffa andra kollegor  och dela scen....
Mannen och jag var inte hemma förrän vid fyra och innan vi somnade hade det gått en timme till..



Klev upp vid halv tio för att gå med Stor & Liten och äta frukost (annars blir jag spelbakis)
Mannen och jag som tänkt oss en filmsöndag satt och blinkade i varsin fåtölj tills Mannen sa:
Ska vi gå och lägga oss igen.......
Så det gjorde vi och sov bort hela söndagen....

Börjar man bli för gammal för att spela halva nätterna???




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0