GLAD PÅSK!!!!


GLAD PÅSK!!!!

Idag styrde vi kosan mot stadens industriområde för övningskörning med Dottern.... Mannen var med och satt i baksätet.
Dottern gav honom stränga order om att inte lägga sig i vår bilskola och han lyckades nästan.... : D
Nej då, han var faktiskt ganska imponerad av hennes "kopplingkontroll" och hon fick glänsa lite med att backa runt ett hus och stanna och starta i backe...



Fick till och med köra lite trafik genom att korsa den trafikljusbesatta korsningen till det andra industriområdet...
Hon fick köra tills hon inte orkade mer (hmmm två mil) och sedan tog jag plats bakom ratten och styrde kosan mot den lite större mataffären... På väg dit ville Mannen prompt in på den öppna byggmarknadsaffären för att botanisera bland laminatgolv och ytterdörrar......

Vi ska bjuda Sonen med sambo på middag imorgon så det blev lite kompletteringar då sambon är vegetarian....
Då blir det svårt att bjuda henne på kyckling med ädelostssås....eller hur?



En envis snöhög på gården mötte sitt öde när jag helt enkelt krattade ut den över gräsmattan....
Passade på att klippa ner gammalt visset och kratta ur  landen när jag ändå höll på....
USCH!!! Landen var fulla av kattskit trots att jag inte äger nån egen katt...
Folk klagar på hundskit i dikena men jag föredrar det framför skit i mina land...
Dessutom äter Liten upp dessa högar när han hälsar på om jag inte hunnit ta bort de först.....



De satt en kvinna i närbutiken häromdan och sålde kakor och godis till förmån för det lokala katthemmet i stan och hon undrade om jag ville stödja de...
"Jag tycker inte om katter" sa jag  och hon blev alldeles tyst....
Jag menar.... det är inte katterna i sig som jag inte gillar, bara sättet som deras ägare tar hand om de.......

Förresten kan jag idag lägga till på min vårlista.....

* Årets första transtråk



' Årets första sädesärla


ja, och så kattskitarna i landen då förstås men de njuter jag inte av..........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0