FULLT UPP.......




Den här helgen har varit helt sanslös men rolig..........
I fredags var det ju Pärlspelning i Grannstaden och den var ju...............väl................som vanligt tror jag. Alltså inga sensationer och inga katastrofer...



I ottan på lördagsmorgonen begav sig jag och Dottern oss en vrålsnabbis på stan för att panikhandla något att ha på mig på min brorsbarns dop på eftermiddagen....
Alltså....min "festligare" eller "striktare" garderob består mest av svarta kläder som jag använder när jag spelar, och eftersom jag skulle sjunga på dopet så kunde jag ju använda de tänkte jag,  tills just lördagsmorgonen.....

VEM F*N HAR SVART PÅ ETT DOP???

Jo det blev jag för jag hittade inget som jag ville ha så det fick bli ett par nya STRUMPBYXOR!!!!

VI repade ett par gånger Fröken Piano och jag innan det började droppa in folk och det är faktiskt en otrolig känsla att sjunga i en gammal stenkyrka.............
Ingen akustik i världen slår den........



Låtarna satt som en smäck tills församlingen var samlad och dopet drog igång....
Det spelar ingen roll hur "proffsig" man må vara  men att sjunga för idel bekanta som sitter nära där känslorna lätt rinner över kinderna som tårar, då är det INTE LÄTT att hålla rösten i schack..... Den gör liksom som de vill.......
Så de första raderna i den första sången blev lite "svajig"...
I den andra sången stirrade jag på brorsbarnet som prästen dansade med över kyrkgolvet och INTE på de rörda människorna och kunde genomföra den utan att "ryckas" med av de andra...........


Vi spelade in sångerna i den tomma kyrkan så jag hoppas att familjen kan få en felfri variant av sångerna också : D
Nog om det...
En snabb nerpackning och sen en kort bilresa till "mottagningen" efteråt... Det hade blivit lokaländring så för första gången på 2 1/2 år gick jag in i den lokal som vi hade "mottagningen " i efter Melas begravning.......
Jag var lite stressad då jag inte kunde stanna så länge men kände mig inte påverkad av att vara där och det var skönt...
Mannen valde att åka hem direkt efter kyrkan då han inte ville vara i den lokalen igen........



Jag hann stanna i en timme för sen väntade nästa äventyr....
Fröken Piano har bjudit mig på en konsert med Lisa Nilsson i Uppsala så vi klev på sextåget och styrde kosan söderut....
Klev in genom dörrarna på Katalin och beställde in lite mat och dryck....
Klockan 9 började konserten som var helt otrolig.....
Sittandes på scen med en gitarrist och en slagverkare fyllde hon hela salen.........



Den Lisa Nilsson som på 90-talet sjöng om himlen runt hörnet och långsamma farväl hade varit bosatt i Brasilien ett tag och samlat på sig musik ur den sydamerikanska bossanova-skatten.
Hon botaniserade under kvällen med både sång på portugisiska, engelska och svenska och det var såååååååå behagligt...
Fröken Piano hade nämligen en baktanke med resan och det var att inspirera mig / oss till nya musikaliska vägar också...
Och det lyckades hon med...
Som avslutning på konserten bjöd hon på en underbar version av just Himlen runt hörnet......

Vi hann "barhänga" lite i väntan på tåget hem och vid ett-tiden i natt rullade vi in i Hemstaden igen...

TUSEN TACK FRÖKEN PIANO FÖR EN HÄRLIG MUSIKALISK DAG!!!!

Idag känner jag av Mr H.U. Vudverk igen..........
Neeeeeej, jag drack bara "snälla" saker igår men stressen hinner ikapp
och spänningen släpper...och då passar han på..
Det får bli en maklig takt på den här dan kan jag tänka mig...


Skön Söndag på er




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0