SANNINGENS ÖGONBLICK....



Idag förstördes dagen för en av mina kollegor.......
Detta på grund av barns klarsynta, rättframma sätt...
De sägs ju att av barn och idioter får man höra sanningen.......

I mitt arbetslag är vi tre stycken som jobbar, i stort sett jämngamla men jag är yngst...
Mellankollegan talade om för mig och äldstkollegan att barnen pratat våra åldrar medans vi var på lunchrast.
Barnen på vår avdelning är mellan 4-6 år så vi är väääldigt gamla i deras ögon.........

Ett av barnen prickade klockrent vem som var äldst, mellanäldst och "ungsta"
Den äldsta av oss frågade då henne hur hon kunde veta det, hade de pratat om det hemma?
"Nej det syns för du har glasögon" sa flickan...
"Man behöver inte vara äldre för att man har glasögon, du har ju en kompis på avdelningen som har glasögon" kontrade min kollega...
"JA, MEN DU ÄR SKRYNKLIG" sa flickan.......

Svårt att hålla mig för skratt hade jag men tyckte synd om min kollega....




Kommentarer
Postat av: ufis

Tur har jag som slätar ut mina skrynklor på naturlig väg med naturligt fett! Ha ha!!

2009-04-18 @ 09:45:02
Postat av: Anonym

Haha!! Härliga ärliga ungar!! ;)

2009-04-18 @ 20:24:02
Postat av: Michaela

Kommentaren var från mig!!

2009-04-18 @ 20:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0