En skön lördag

Igår blev det ingen blogg.........

ThumbnailMannen och jag tog ju oss en tur till Dalarna där solen faktiskt sken! Det är ett fantastiskt vackert landskap inte så många mil hemifrån! Med hjälp av mannens GPS i bilen styrde datarösten oss fram till rätt position utan att vi behövde läsa skyltar eller kartor. Bekvämt? Ja visst men man blir lite lat..........
Jag som har ett lokalsinne utan like (obefintligt alltså) skulle ju helt lägga av att orientera mig om jag ständigt stod i maskopi med GPS:n!!!


Hursomhelst kom vi fram dit vi skulle och köpte frisörstolen till dottern. På vägen hem stannade vi för sen lunch på ett litet värdshus innan vi vände hemåt igen.....

Thumbnail

Eftersom vi är ensam hela helgen hade vi heller inga måsten över oss när vi kom hem! Trötta efter resan kunde vi helt sonika krypa under täcket nån timme och sova en stund.
Inlindade i varsitt täcke gick vi sen upp för att titta på TV, äta smörgås i soffan och bara vara..........

Efter en sen frukost idag måste mannen ta sig en tur till jobbet och jag fastnade här vid bloggen...........
Thumbnail
Ja livet kan sannerligen förändras fort. För två år sen hade vi ett trångt hus med tre halvvuxna barn, två hundar samt mannen och jag!
Idag är det bara mannen och jag kvar..... och yngsta dottern  men hon frigör sig mer och mer och är snart utflugen hon oxå!!!!




Kommentarer
Postat av: ufis

Tiden går och det har verkligen förändrats hos er. Jag är hemma nu. Kan jag titta in i morron eftermiddag och hämta korso....? Kram.

2008-09-14 @ 20:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0