Att "Chattra"

Idag när jag ändå¨var hemma tänkte jag ta tag i ett ytterst litet, men nog så irriterande problem....
Jag har nämligen de senaste veckorna haft en liten ikon lysande på mobilen som  säger åt mig att ringa röstbrevlådan.
Fast jag har raderar ALLA meddelanden på svararen och datarösten talar om för mig att det inte finns några meddelanden så VÄGRAR den sabla ikonen att slockna!!!!
Visst är det ett i-landsproblem men när jag nu ändå är hemma så kan jag väl ta tag i det!
Jag började med att maila Sony Ericsson Support (Jag har ju ingen röst och felanmälningar ska göras via mail så det var ju bra)
Efter nån timme fick jag till svar att som kund hos Telenor får jag kontakta de eftersom det är fler än jag som har samma problem. Tydligen skickar Telenor ut felaktiga signaler......

Jag hade ingen större lust att ringa de med min spruckna röst så jag letade via deras hemsida efter en mailadress...
Ha Ha, kundtjänst på Telenor är ersatt av "Chatt-tjänst" dvs. jag "pratar" med de via datorn,,,Perfekt, som om de visste att jag inte kan prata!!!

Så här stod det: "Hej, jag heter George, vad kan jag hjälpa till med?" och så fick jag skriva in vad jag ville ha hjälp med!

Skriver jag och "chatten" hyfsat fort så går samtalet nästan normalt fort, men jag kan tänka mig om mannen skulle "prata" på samma sätt (och han gillar att prata i telefon men inte att skriva) så skulle samtalet bli VÄ-Ä-Ä-LDIGT långt då tangenterna inte finns där han vill!!!!!

Kunde då George hjälpa mig? Nja, efter uppdateringar, borttagning av röstbrevlåda (som blev problem när jag skulle prata in en ny välkomstfras) så hände inte ett dugg....

Till slut återställde jag hela telefonen själv och då försvann den rackar´n - åtminstone tillsvidare!




Kommentarer
Postat av: ufis

Fattar ingenting! Är gammal och gaggig. Kram!

2008-09-10 @ 20:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0