Lurad på konfekten




Idag är det den första höstdagen på riktigt! Fast hösten har ju huserat under hela augusti... Känner sig liksom blåst på den månad som ska vara varmast på hela året. När havet är varmt och kvällarna mörka och ljumma.

Dottern och jag kom ju igång bra i slutet av juli med havsbad och sönderbränd rygg. Vi skulle ju bara låta svedan lägga sig och låta skinnet ömsa klart så skulle vi tillbringa eftermiddagarna i "våran" vik hela augusti!!!
Investerade i nya "Brassestolar" och strandparasoll för att inte bränna oss igen. Packade allt omsorgsfullt i bakluckan på min pyttelilla bil och väntande, och väntade, och väntade.



Monsunregnen avlöste varann, kvicksilvret sjönk och VIPS var det höst!!!! VAR kom den ifrån och HUR???
Linnen och shorts ersattes med långärmat och jeans och solbrännan bleknade bort och försvann.
Kvar blev den engelsk blå färg jag egentligen har under större delen av året. Åh, jag som var så brun......: (

Varje dag påminns jag om sommardagarna vid stranden vi inte fick dottern och jag när jag öppnar bakluckan på min pyttelilla bil för att ställa ner matpåsar eller jobbarväska.
Den är ganska full av Brassestolar, solparasoll och svikna strandplaner.
Men tömma den? Nej inte än! Det kan ju bli en fin Brittsommar oxå och ramlar man över en fin dag är det dumt att inte vara beredd....



Förresten, svampsäsongen har ju precis börjat och man kan ju kanske behöva vila i skogen oxå.......











Kommentarer
Postat av: ufis

Så sant, så sant...

2008-09-02 @ 08:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0