Dagen med STORT D!!!!



Idag kom då dagen med stort D!!!

Fröken Piano och jag begav oss tii replokalen i stan för att möta upp den kvintett vi ska spela med den 1 oktober.
Med min förkylning och framför allt heshet gjorde mig aningen nervös fast jag förberett de på att mina sånginsatser ikväll kanske inte skulle orka hela kvällen!!!
Mer som ett moraliskt stöd för Fröken Piano eftersom en del av låtarna är instrumentala dvs utan sång.

Tjocka buntar med noter - och som jag sagt tidigare - Fröken Piano och jag läser noter HJÄLPLIGT!!!!
Vi har under alla år litat på vårt gehör och klarat oss utmärkt med det!!!!
Men hinder är till för att övervinnas So go for it!!!!!!


Men vi tragglade igenom de flesta låtar och vem kunde hålla käft när det svänger som det gör om "moondance"?  Inte jag!
(DU har så rätt om den låten "anonym")

Vi gjorde oxå en störtskön version av Norah Jones " The nearness of you"!  Soft, sugande och förförande.........
VIsst rösten var inte OK trots en ansenlig dos cortison innan jag åkte hemifrån (Scchh, basisten är läkare) men får jag vila rösten en vecka så ser jag VERKLIGEN fram mot nästa veckas rep.



Nu blir det natti natti. Kommer säkert att drömma svängiga drömmar

Thumbnail




Kommentarer
Postat av: ufis

Grattis till att det gick bra! Lycka till! Kram!

2008-09-12 @ 07:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0