Våndan Av Att Ringa...........



Idag har jag tagit mod till mig för att ringa sjukvårdsrådgivningen ang. det "tryck" jag känner över bröstkorgen och som strålar ut mot skulderbladet............
Började ju googla på symptomen i fredags morse efter ihållande värk hela natten!!
Vågade/ville inte ringa då eftersom jag hade spelningar inbokade både fredag och lördag och de kan man inte bara boka av.............

Jag som ALDRIG är sjuk har de senaste månaderna varit olidligt trött och haft ihållande hosta som inte ger sig, så självklart börjar man fundera vad de kan vara??

Hela dan i min ensamhet (jag har ju "vila-upp-mig-semester") har jag samlar mod till att våga ringa...
Tänk om de vill att jag genast ska in på sjukhus, att de skickar en ambulans, hjärtinfarkt och intesiven : /
Jag menar: Jag vill ju veta men inte om det är nåt allvarligt!!!!!!!!!!

Men nej då.....Den manliga sjukskötaren som svarade sa att det INTE låter som några typiska hjärtbesvär men att jag självklart ska undersökas!!!


Men det var inte akut så jag skulle ringa min hälsocentral (ni vet den med alla stafettläkare) och boka en tid, så det gjorde jag.....

Helt plötsligt kände jag mig som en hypokondriker men HAR JAG INTE RÄTT ATT VARA OROLIG NÄR MAN KÄNNER ATT DET INTE KÄNNS RÄTT I KROPPEN???????

Jag fick en tid imorgon bitti i alla fall så kanske det blir lugnare sen......
Har faktiskt svårt att koncentrera mig på nåt annat och det är till stor del därför jag tog semester.........
Hade jag sjukskrivit mig hade jag fått förklara mig så mycket och det har jag ingen lust med mitt i allt.......

Dagen har jag annars (förutom våndan att ringa) tillbringat under filt med stor tekopp framför betalkanalerna jag aldrig annars hinner se..... Nu ska det minsann tas igen = )

Ta hand om er ; )


Kommentarer
Postat av: ufis

Bra att du kom dej för att ringa. Tror inte du behöver oroa dej. Det gör jag så det räcker. Kram!

2008-10-20 @ 20:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0