Kall Mat & Vag Diagnos

Idag har vi ätit kall mat hela dagen.. Det är ganska svårt att handla mat när man hela tiden behöver utgå från varor om kan ätas utan att tillagas på spis!!!
Aha, och varför det, undras det väl!
Jo igår kväll skulle jag göra pasta carbonara på färsk pasta och skillnaden mellan "torr" och färsk pasta är att den färska skummar mer och kokar lättare över, vilket vad precis vad som hände!
Skumvattnet rann ner över spisen och orsakade kortslutning och elbrand!!!!
Med halvfärdig mat som fick ätas ljummen avslutades den middagen och i morse mailade jag firman som skulle laga spisen men ingen ringde upp, vilket resulterade i kall middag idag!!!

Men i brevlådan låg när jag kom hem en lapp från den firman där det stod att ingen var hemma när de kom så de kunde inte göra något idag!!!!
Dö-ö-öh, jag bad ju de ringa först vilket de tydligen missat så jag får väl ringa de imorgon istället!!!!!

Jag har oxå varit till doktorn med min hosta! (duktig jag)
 Ibland blir jag lite förvånad på hur läkare jobbar på häsocentralerna!!!!!
Sist jag var där och träffade den stafettläkaren (det finns inga ordinarie läkare på vår hälocentral) så var hon övertygad om att jag hade lungsäcksinflammation och jag fick antiinflammatoriskt som jag ätit i tre veckor.
Läkaren idag trodde att jag hade astma (?) och då gjorde den inflammatoriska medicinen bara astman värre!!!!!

Jaha, nu ska jag utredas för astma trots att jag har typiska symptom förutom hostan då.
Sedan ska jag göra lungröntgen och hjärtundersökning för att kolla att jag inte har "hjärthosta" vilket jag aldrig hört talas om förr.....

Googlade på det och såg att det var ett kroniskt tillstånd med andnöd, svullna ben mm.
HALLÅ!!!!        JAG HOSTAR!!!!!           Har inte de andra symptomen!!!!

Hur ska man kunna lita på läkare som ställer så olika diagnoser???

Jaja, röntgenbilderna ska väl åtminstone säga om det står rätt till med hjärta och lungor, och spirometrin ska väl tala om i fall det är astma jag har.....eller?

Fortsättning följer.............................. 



 

Kommentarer
Postat av: ufis

Välkommen hit för matlagning! Och - bra att du börjar utredas. Mig vara orolig. Du vara micket duktig. Hjärthosta??? Har bara hört det om HUNDAR! Kraaam!

2008-10-07 @ 08:12:23
Postat av: tinelin

Ja, jag sa det jag med . Kennelhosta!!!! Det var som passade bäst in med mina symptom : )

2008-10-07 @ 12:06:03
URL: http://tinelin.blogg.se/
Postat av: Starlet

Gah, allmänläkare alltså. ;) Kan lite om mycket. Ofta FÖR lite.

2008-10-08 @ 00:47:38
URL: http://starletspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0