Evigt Mörker.......


Hualiga vad det var mörkt när jag vaknade i morse..... Trodde nog att det skulle vara ljusare när vi fått en extratimme igår!
Sen var det dessutom svart när jag gick från jobbet vid femtiden oxå : ( Nu börjar den tid som är jobbigast att klara av eftersom det är mörkt hela tiden man inte är på jobbet....
Dessutom har kroppen inte vant sig ännu och vill alltså gå och lägga sig en timme tidigare på kvällen vilket innebär att i morse vaknade jag klockan fyra och kunde inte somna om!

Det är ju tur att man har ett jobb man kan vara ute på dagarna och dessutom få betalt för det  : )
Jag är ingen vintermänniska men jag föredrar lite snö för då blir det ljusare ute.......


Den här veckan har skolorna höstlov och det brukar inte synas så värst mycket på mitt jobb när det gäller lediga barn men idag var 13 av 22 barn lediga/sjuka så det blev en mjukstart efter semestern och det var ju skönt.

Sonen körde ju som ni vet sönder min bil när han åkte till huvudstaden häromveckan... Det innebär att jag lånar mannens firmabil tills min är lagad...
Firmabilen är V-ä-ä-ä-ä-l-d-i-g-t uppseendeväckade i färg och firmanamn så idag när jag skulle åka från jobbet gick en treårig tjej från en annan avdelning hem samtidigt med mig.
Hon utbrast; Är det DIN bil? Värsta häftig, precis som Scooby Doo-bilen..........

Mannen blev glad och stolt när jag berättade det. Det är ju han som lackerat det med specialblandad färg som endast finns på den bilen!!!!!
 



Kommentarer
Postat av: ufis

Kul sagt av ungen! Mörkt här också. Kram!

2008-10-27 @ 21:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0