I VÄNTAN PÅ DEN STORA STORMEN......




Idag var jag NÄSTAN glad att inte "Stor & Liten" bor hos oss......För då slipper man gå ut på
rastningspromenader i det här vädret!!
Hundarna ÄLSKAR fullkomligt snön och vill inte gå in.

Men jag var ändå tvungen att gå ut en sväng idag....Gården skulle skottas, Ufis ha korsorden, jag skulle byta ljus hos Mela och jag var såååååå sugen på kålpudding i matlådan i morgon så jag tog en sväng till affären oxå för att köpa råvaror till den!!!

Mumsig blev den tycker både jag och dotterns pojkvän......Roligt med nån som uppskattar ALL husmanskost mer än jag!!!!
Köpte en varsin biff till middag och gjorde klyftpotatis till, inte fel det heller!!

Nu väntar jag med bävan på kvällens och nattens utlovade oväder efter ostkusten.....Minns allt för väl samma tid för 10 år sen när vår stad hamnade på världskartan som krigszon.... Dryga metern snö på ett dygn. Hemskt just då men ganska mysigt sen.....

Men inte sååå mycket igen tack!




Kommentarer
Postat av: ufis

Jag tror att vädergubbarba bluffar. Det blåser ju bara lite nu. Surprise i morgon, kanske! Kram!

2008-11-23 @ 20:09:30
Postat av: Starlet

Och vi som var ute och gick nästan hela dagen :)Då skulle vi ju ha snott med oss Stor & Liten. :) Vad snygg din blogg har blivit! Kram

2008-11-23 @ 20:56:03
URL: http://starletspalace.blogg.se/candy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0