Änglar & Pärlor I En Salig Blandning........

HAPPY HALLOWEN!!!!!

Vilket skämt..... En helg som som är tillägnad de som inte längre finns synliga bland oss längre har blivit till en hysterisk "knacka-dörr-och-tigga-helg"..... Inte bara på fredagen utan HELA J-A helgen!!!!!
Fast jag är pedagog har jag mina knep att slippa alla utklädda monster, både till Hallowen och till påsk när påskkärringarna kommer...
"Stor & Liten" får resolut tillbringa en stor del av dagen och kvällen i trädgården!!!
INGEN törs gå in genom vår grind utklädd till ett vidunder i hundarnas ögon, och dörrklockan får förbli tyst!!!
Pedagog är jag bara på jobbet, och ingen vill väl ta jobbet med sig hem???

Den här helgen hedrar jag alla änglar, både levande och döda med lugn och ro...
Jag är ju ofta på kyrkogården hos Mela och har alltid ett ljus tänt den här mörka årstiden, men visst är det extra fint just den här helgen (och skulle vilja säga endast den här helgen på året) på  HELA kyrkogården....
Vad jag inte förstår är varför det blir så hysteriskt just nu, för sedan är det mörkt igen på de flesta gravarna!

Andra i högsta grad levande änglar är våra "pärlor" i grannstaden som hade vanlig fredagsdans igår.... Uppklädda, glada, förväntansfulla "pärlor" som såg fram mot en härlig kväll i glada vänners lag......
Och visst blev det så härligt och trevligt som de hade förväntat sig.... Vissa hade inte bara dubbel tur i lotteriet utan fick sina önskelåtar utan att tjata oxå med repris på den absoluta favoriten (dock i annan tappning för det är roligt att retas med henne)

Vårt band är ju förstärkt på fredagsdanserna med "pärlorkestern" och naturligvis kommer det en bild på den här:


                                Hasse / tamburin     Ingemar /gitarr, entertainer       Micke /tamburin (men ibland elgitarr...)


Dottern sov hos pojkvännen efter att ha varit med oss i går kväll.... Pojkvännen var jättenervös innan vi åkte men tyckte det var jätteroligt! Fick nya "pärlkompisar" (de brukar vara svårflirtade) och vill följa med oss flera gånger och ta sin kompis med sig.....
Ha ha dansbandsbranchen erövrar ny publik!!!!!!

Mannen och jag har alltså varit ensamma i natt och haft en l-å-å-å-å-å-å-å-å-n-g sovmorgon med frukost.
Nu har han åkt till jobbet och jag ska åka och fixa lite saker

Sköt om er.....


Kommentarer
Postat av: Dan

Jag är helt såld! vill följa med på varenda spelning och träffa min nya polare Bernt! :D

2008-11-01 @ 14:08:25
Postat av: tinelin

Du är så välkommen så.... det vet du ; )

2008-11-01 @ 14:17:22
URL: http://tinelin.blogg.se/
Postat av: ufis

Har också portat hin håle och hans kompisar i helgen. Passar liksom inte in. Kram!

2008-11-01 @ 20:49:55
Postat av: Keyboardisten

Du behöver inte oss längre... snyft Du kan väl turnera med din nya orkester istället... ;-)

De är ju både snyggare och får fler applåder än oss! :-)

2008-11-04 @ 18:49:59
Postat av: tinelin

Haha, inte visste jag att du var såååå känslig....

Nej du, jag behåller nog mitt "gamla" slitna gäng ; )

















2008-11-08 @ 22:33:23
URL: http://tinelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0