NU ÄR DET JUL IGEN......

Ja så är då denna jul framplockad både hemma och på jobbet!!!
Ja, nu ska jag väl tala om att jag INTE är överdrivet förtjust i "överjulning".....
Jag brukar plocka fram det som ska vara framme till 1:a advent och kompletterar bara med julgran och julmat dagen före julafton.

Tomtar i massor är inget för mig. Längre tillbaka hade jag en ansenlig samling som varje år utökades med en ny......
En av "tjejerna" i "skrikkärringklubben" fick för sig att jag samlade på tomtar så varje jul förärades jag en ny!
Dessa figurer i varierande storlek och utseende fick sedan trängas på en hylla i köksfönstret varje jul tills hyllan en dag trillade ner och tomtarna med den,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Äntligen fick jag en ursäkt att slippa pynta med dessa (vissa verkligen fula) figurer!!!!


I år kunde jag dessutom skylla på mina orkideér som blommar fantastiskt i köksfönstret i år. Det finns helt enkelt inte plats för julpynt bland krukorna, så i år blev det en stilren svart pappersstjärna, mörkt röda panellängder och dito dukar på bordet..... Som pricken över i en ny (svart) adventsljusstake för stearinljus och ett hyacintarrangemang i (svart) kruka!!!
DYSTERT??? Icke sa nicke..... Stilrent med julkänsla skulle jag vilja kalla det : )

Ljusslingor däremot är min stora passion, och jag brukar ha allt färdigt ute till just den här helgen men jag vet inte om jag hinner i år : (
Har en hel säck med granris som min pappa tagit från de stora skogarna där han bor som ska arrangeras ute med MASSOR av ljusslingor. Riktigt mysigt blir det (speciellt om det är snö ute)

Jobbar sent i morgon, åker direkt på pärlspelning, måste repa med Fröken Piano på lördag förmiddag, spela med henne på lördag eftermiddag, spela hela skyltsöndagen och sen är den ju över....... 

Men jag börjar inte förrän 10 i morgon så jag kanske hinner INNAN jag åker till jobbet!!!! *skynda skynda*
Sen var det ju lussebullarna men de får jag nog köpa färdiga den här helgen, man kan ju inte hinna allt även om jag tror det.................

Slut för idag......Tack för idag........ Adjö..............; )




Kommentarer
Postat av: ufis

Låter mysigt det där! Inget tomteri här heller! Kram!

2008-11-27 @ 22:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0