Guess What???: )

Idag gjorde jag en fuling............ Hastigt och lustigt  kollade jag med min "Hoppa-in-med-kort-varsel-vikarie" om hon kunde jobba på eftermiddagen (vilket hon kunde) så då tog jag helt sonika 4 timmars semester!!!!
VILKET INNEBÄR ATT JAG OXÅ SLIPPER KVÄLLSMÖTET!!!!!!    *flinar stort*

Istället åkte jag hem till mina bästisar "Stor & Liten" som sonen lämnat här innan han for på ekonomitävling.........
Måste absolut ta i tu med "svinstian" här hemma, men tänkte uppdatera gårdagskvällen först........

Vi skulle då agera "levande orkester" för ett hundratal gymnasietvåor som har haft "styrdans" på idrottsschemat under hösten och nu hade "riktigt" dans som avslutning i skolans entre´.....
Byggnaden är helt i sten, högt i tak och INTE idealisk att ha "levande musik" i.......Ljudet rullar runt och dessutom pajade kablar till en del av högtalarna så de tystnade.........
Lite smått  nedrigt då sonen ALLTID är med som ljudtekniker och fixar sånt på rekordtid!!!     MEN............eftersom han skulle på tävling idag fick han åka sen vi ställt ljudet OCH DÅ FUNKADE ALLT PERFEKT!!!!!

Bara att bita ihop..............Mannen grejar ju oxå allt tekniskt, men det är lite svårt samtidigt som man spelar!!!!
Men det löste sig till slut och kvällen blev lyckad tycker jag ; )
Alla elever gjorde sitt bästa och INGEN satt och hängde utan var verkligen uppe med en danspartner hela kvällen!!!

Några hade (hörde vi på omvägar) haft en förfest med  starkare drycker för att våga dansa, men de allra flesta vågade helt nyktra.

Idrottslärarna bjöd oss på pizza innan och hade köpt en STOR familjepizza............Jag kan inte äta pizza innan jag ska sjunga och Keyboardisten hade precis ätit så Mannen och sonen delade på den, med betoning på Mannen...............
Pizzan var för 4 personer.........
Det var bara jag som var hungrig när vi åkte hem kan jag lova : ) Mannen var BARA törstig

Nej nu blir det mockning i svinstian..............



Kommentarer
Postat av: Keyboardisten

Hur många var de i bandet nu då?

Tre eller fyra? ;)

2008-11-13 @ 19:19:20
URL: http://www.kändiz.se/
Postat av: tinelin

Ja ja, jag ger mig.....: /

2008-11-13 @ 19:41:04
URL: http://tinelin.blogg.se/
Postat av: ufis

sonen? tävling? What...!? Bra att spelningen gick bra. GD skrev lite - med betoning på lite - om det.

Kram å nattis!

2008-11-13 @ 21:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0