Blandad Lördag!!!



Idag har jag tagit itu med den årliga julstädningen.........(som INTE längre är lika grundlig som förr om åren)
Dammtorkning (av det värsta), storstädning av badrum, putsning av kakel och ky/frysdörr i köket samt dammsugning och golvtorkning får räcka......

Förr om åren skurades lister, dörrar, inuti skåp och lådor (?), tvättades mattor, tvättade kuddar och täcken, bakade sju sorters kakor, lade in ALLA sillsorter själv, ugnsbakade skinkan, (och fick vara vaken hela natten för att passa rätt temperatur) bakade vörtbröd, knäskurade (!!!!) golvet, kokade risgrynsgröten själv, bla bla bla och på julafton satt man som en urvriden disktrasa och skrattade hysteriskt åt att ingenting blev som man hade tänkt i alla fall!!!!

Nej, numera blir det alltså högst ordinär veckostädning ( i bästa fall....det springer ju folk och hundar här under julen och stökar till ialla fall), färdigköpt sill, vörtbröd, risgrynsgröt i korv och färdigkokt skinka som jag bara behöver griljera den för lukt och den ljumma skinkmackan på uppesittarkvällen..


Kakor bakas inte för det är ingen som orkar äta kakor i alla fall. Färdigköpt godis från "bilfabriken" är snällare mot plomberna än hemmakokt knäck och kola...



Jul blir det oavsett vad du hinner göra så julstädningen väntar jag med till våren och ljuset som avslöjar all smuts kommer......
Massvis med ljus och dofter döljer vad du inte vill visa : )



Min arbetskollega tittade in på eftermiddagen för en sling/klippning/ ögonbrynsnoppning så Dottern fick jobba ett tag...
Sen åkte hon (Dottern) med pojkvän hem till honom så Mannen och jag tillbringar kvällen för oss själva....



Vi tittade på finalen av Dansbandskampen och
Dra-på-trissor att Larz-Kristerz vann!!!!
Inte för att de är så himla bra men det var bra att Schotts fick komma ner på jorden, så högt som de svävat genom serien....

Ja, nu är det väl bara sängläge snart som fattas......

Förresten.........sa jag att jag har djävulskt ont i ryggslutet????     


  Ryggskott????




Kommentarer
Postat av: UFIS

här förekommer inte någon s.k. julstädning. Köpt skinka, sill och limpa. En "Jansson" är det mesta kockan ska klara av.

Ryggslutet? Det sitter du ju på? Eller? Kram!

2008-12-21 @ 10:12:40
Postat av: Lisa

Ja vi ses på julafton! :D Kram

2008-12-21 @ 10:27:11
URL: http://www.lisanorling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0