RUMPOR & PULLOR......



Yes, BARA två dagar kvar till jullov.............= )



Det märks på barnen oxå att det är julfeber hos de....Fast det är ganska lugnt (flera är sjuka och några är lediga) så finns de ÖVERALLT!!!!!

Det spelar ingen roll om vi tillbringar stora delar av dagen utomhus det lixom spritter i de ändå.....
Idag på eftermiddagen lektes det Lucia i vinröda sammetsklänningar, det spelades Fia med kula istället för tärning (!?!)

  (De rullade kulan över spelplanen och där den stannade fick de flytta sin pjäs till????)


Idérikedomen tog aldrig slut och efter en stund kom tre tjejer 4 och 5 år fram till mig och vikarien som jobbade med mig och frågade om de fick spela upp en teater för oss......

Ja absolut sa vi, och en pappa som kommit för att hämta sin son stannade kvar för att titta han med.....

Vad heter teatern, frågade jag.....och flickorna tittade på varann och fnissade!
Fyraåringen sa med hög röst; Den heter Rumpor och Pullor......

OK, sa jag.......spela då.............varmed flickorna drog ner brallorna. vände sig om och "moonade", vände sig igen och "flashade" framsidan och tjöt sen av skratt!!!!



Pappan tog sin son och gick märkbart skär om kinderna............... :  )

Flickorna hade roligt åt sin kupp en lång stund och jag och vikarien fick oss ett gott skratt idag oxå.............



Imorgon vankas det julfest med dans kring granen, julbord och tomte med julklappar.......
Ibland är det ett himla bra jobb man har och dessutom får betalt för.....................




Kommentarer
Postat av: ufis

Gu´så pedagogiska ungar ni har! Ett noll till dom!! Kram!

2008-12-17 @ 22:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0