LÅGKONJUNKTUR????



Kom bara på så där apråpå en tanke som stör mig lite (eller ganska mycket)........

Till våra föräldrar i förskolan:


Hela hösten har jag och mina kollegor tagit hand om Ditt barn......

Tröstat, medlat, skrattat, lärt, lekt, torkat rumpa, klätt på, letat vantar, busat, gråtit....
Ibland har Ditt barn betydligt längre dagar än oss vuxna och vi finns ALLTID där för de.......

Jag hoppas att Du känner Dig trygg när Du lämnar Ditt barn till oss.....
Att Du känner att jag och mina kollegor ger ditt barn en trygg tillvaro när Du jobbar eller går i skolan.....

Det betyder så mycket för oss med ett tack......en liten gåva till jul när vår abetsgivare inte har råd att uppmuntra oss......
Jag förstår att det är lågkonjunktur även i barnfamiljerna men en kram, ett tack och en önskan om God Jul kommer man långt med...............

När våra kollegor på "småbarnssidorna" bubblade av glädje av alla "presenter" de fått känner jag ett sting inom mig....
Betyder det att när Ditt barn växer upp och "kräver" lite mer som 4-5 åring är pedagogens insats inte så viktig????
(eftersom presenterna slutar komma då Ditt barn kommer till oss)

Jag bara undrar..................



Kommentarer
Postat av: ufis

Bra rutet! Det där skulle in på någon insändarsida i lokalpresen!! Kram!!

2008-12-20 @ 10:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0