JULKÄNSLA I VINTERMÖRKRET......




Dimman låg tät över husen när ja steg upp i ottan i morse...... Tände ljus, kokade the´, duschade och började komma igång fast klockan bara var kvart över fem.......
Om man kisade riktigt kunde man tro att ett tätt snöfall föll utanför fönstret, men termometern visade på 4+ så det var en synvilla....

Fröken Piano och jag har två tidiga morgonspelningar på stadens konserthus idag och imorgon och vi hade stämt träff strax före sju!
Sedan helgens spelningar hade vi vår ljudanläggning kvar i mannens bil så han följde med mig för att lasta ur....

Marschaller ledde fram på uppfarten och tomtegröt & skinkdoften låg tät i restaurangen vi skulle spela i för 250 personer per morgon...... Tända ljus och kaffedoft....Förväntansfulla människor och MASSOR av julsånger, både kända och mindre kända, svenska och amerikanska höjde julmysstämningen!!!
De stora panoramafönstren mot den brusande ån och stadsparken i svagt upplyst mörker ramade in bilden av total julefrid....

Men gryningen kommer ikapp, dimman ligger tät kvar och de sura gräsmattorna lyser gröna utanför fönstren.... Plötsligt känns det inte lika stämningsfullt med julsånger och julskinkan lämnar en fadd smak i munnen...
Snälla tomten kom med lite snö eller stryk vintern och julen ur almanackan.....





Kommentarer
Postat av: ufis

Snälla Tomten! Skicka ingen snö på mitt område. Inte heller på vägen in till stan! Det önskar jag mej i julklapp! Kram!

2008-12-03 @ 14:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0