Fylld av känslor............






Jaaa, då var den avklarad spelningen jag både längtat och fruktat...... Att spela för en person som betyder så oerhört mycket för mig känns hedrande och självklart.....
Men nu råkar den personen bo i en stad som är SÅÅÅÅ förknippad med smärta, ångest och motgångar....

Jag trodde nog att jag skulle greja det men var lite rädd för Mannens känslor....
Vi vidrörde inte ämnet med varandra under dagen som en tyst överenskommelse för att inte något skulle brista och göra att vi inte skulle klara av att leverera vår "present" till världens bästa doktor!!!

Jag fick träffa människor som stått Mela nära genom åren.....Hennes otroliga sjukgymnast var med på samma fest, sjuksköterskan hon gillade mindre, "syrror" och läkare som kom fram och hälsade och kom ihåg utan att jag gjorde det.....
Detta visar vilket otroligt avtryck Mela har satt till oss i eftervärlden och hur hon på så sätt ALLTID lever vidare....

Världens bästa doktor hälsade i sitt välkomsttal inte bara välkommen utan beklagade sig också för de som betydde så mycket för henne inte kunde vara med på festen.... Hennes döda mamma och pappa och Mela....
Det är stort.....

Jag gav verkligen ALLT idag och sorgen, glädjen och ångesten trängdes tillsammans ut genom stämbanden och satte känslor till alla orden......

Nu är det gjort och jag ångrar det inte......




Kommentarer
Postat av: Keyboardisten

Hmmm... klockan är fyra och jag har ännu inte kommit i säng. Jag blev pigg, så nu har jag hunnit med att gå igenom gårdagkvällens avsnitt av Dansbandskampen också.



Kvällen var fantastisk - och mycket mer trevlig än jag innan förutspådde.

Vad som var bäst? Du och Fröken Piano... (och nej, ingen betalar mig för att säga det här)

Näst bäst? Ja, det måste vara tunnbrödsrullarna med skagenröra i.

Eller var det Duo Henrik som spelade?

De trevliga gästerna?

"Happy birthday"?

Kan inte välja...



Men det var inte väglaget på vägen hem iallafall...



Nu ska jag göra slag i saken och sova en stund...

God natt och tack för ikväll!

2008-12-14 @ 03:59:44
Postat av: tinelin

tinelin svarar Keyboardisten:



Tack det värmer : )

Ja det var en fin kväll men jag tycker nog att Bandet borde finnas på topplacering också....Vi "rockade fett" ; )



Väglaget var skit, resan hem lång och bilen dog på parkeringen hemma INNAN Mannen hann parkera....

Men annars var det bra

Vi hörs!

2008-12-14 @ 12:49:48
URL: http://tinelin.blogg.se/
Postat av: Starlet

Skönt att det gick bra! Kram

2008-12-14 @ 18:13:42
URL: http://starletspalace.blogg.se/candy
Postat av: ufis

Skönt att höra att allt gick bra. Att spelningen funkade och att ni kom hem helskinnade. Kram!

2008-12-15 @ 08:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0