En Lååååååååååååång Dag......





Ja då var denna jul till ände eftersom för mig är den över med julaftonen........
Visst är det fortfarande "röda", lediga dagar kvar som hör ihop med julen, men för mig räcker det med julafton.....
Den dagen startar vi med grötfrukost för släkten i tinelinhuset...... På julaftonsmorgonen har jag ALDRIG sovmorgon.......
Vet ni hur lång tid det tar att koka risgrynsgröt åt en så där 15 personer?????
Så i år tog jag Bob till hjälp och sparade in flera timmar!!!
Bob ställer villigt upp med sina plastkorvar som värms smidigt en stund innan gästerna kommer....
Har man väldigt ont om tid kan man ju alltid micra den färdig innan man häller den i kastrullen och vips har man en STOR rykande gryta  med ICKEBRÄND risgrynsgröt!!!



Ingen sa nåt heller så jag förmodar att tricket fungerade ; )

Vid tvåtiden hade alla åkt, även dottern som fick skjuts av sin morfar till pojkvännen i väst....
Hon skulle fira med hans familj innan Mannen hämtade de på kvällskvisten för middag och julklappsutdelning här hemma, tillsammans med Mannen, mig, Sonen med sambo samt Ufis.....



Innan dess tog jag egentid hos Mela.....undrade varför hon var tvungen att ligga där på kyrkogården när hon borde vara hemma hos oss..... Mela älskade verkligen inte julen, inte på nåt sätt, men hon älskade att ge och hennes klappar var noga utvalda....
Julen är inte detsamma när hon inte är med, och fast att det är tredje julen hon är borta så finns tomheten ALLTID kvar : (



Dottern däremot älskar julen och för hennes skull försöker jag att skapa det hon vill ha, åtminstone tills hon flyttar hemifrån.......
Själv skulle jag gärna åka långt bort för att slippa.....De pengar man lägger på julen kan man komma ganska långt bort på.....

Men julafton flöt på bra......Mat & godis precis som jag sa.....julklappar (fick extra många i år så jag har väl kanske varit snäll) och spelkväll med Sonen som är gaaaaalen i sällskapsspel och som fick såna i sina klappar.....
Vi spelade "Helt hysteriskt" och tjöt av skratt.......TESTA DET!!!!!



Idag har det bara slappats............Vi sov som två tonåringar till halv ett, käkade frukost, såg filmer på TV, åkte en sväng till pelletspannan på Mannens jobb (för påfyllning), skjutsade Dottern med pojkvän hem till honom för att hämta arbetskläder (han jobbar i morgon), morsade på hans pappa, Köpte Kinamat åt de då de var trött på julmat (redan),
 hyrde två filmer som vi sedan tittade på....



Har hunnit extremt mycket fast vi sov så länge så den här dagen måste vara extremt lång!!!!!!

I morgon är vi bjuden på middag hos Ufis......Hoppas det INTE är julmat : )

God Fortsättning




Kommentarer
Postat av: Lisa

Gröten vad god! Fortsätt med BOB du. Helt onödigt att ödsla energi på saker som ingen märker ändå. :) Jag tycker också att julen är över nu. Det är julmys mellan 1-24 dec och nu plockar jag bort julsakerna. Ja, ska ju iaf flytta så... ;) Kraaam

2008-12-26 @ 01:48:26
URL: http://www.lisanorling.se
Postat av: Lisa

Det är kul att retas med Josef och säga bajs för då kiknar han ju av skratt! :D

2008-12-26 @ 01:49:46
URL: http://www.lisanorling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0