Måndagsexemplar

Idag var det brutalt vardag igen med allt vad det innebär med väckarklocka, jobb och rutiner. 
Eftersom jag bytt schema sedan i våras kommer jag att vara först på förskolan vissa måndagar. 
Detta innebär att sömnen är obefintlig på söndagsnatten av rädsla för att sova över..........
Att starta med en måndagsöppning efter fem veckors semester är att likna vid ren tortyr.

1. Inte ett dugg trött när jag gick till sängs igår kväll
2. Läste ut en bok och såg på två TV program i sängen
3. Klockan 01,00 satte jag igång radion, stängde av för det var OS
4. Klockan 02,00 Tog en sväng på toaletten drack vatten och tittade om det
    fortfarande regnade ute
5. Klockan 03,00 provade radion igen med fortfarande sport
6. Sov nog en stund och drömde att jag sov över, vaknade kallsvettig.
    Klockan stod på 03,44
7. Tänkte att du ger jag f-n i det här och går upp, klockan ringer ju ändå snart.
8. Måste ha somnat för 05,00 vaknar jag av klockradions hemska tjut och går upp 
    mer död en levande
9. Väl framme på jobbet görs nästa obehagliga upptäckt :

I teknikens under behövs inga nycklar för att öppna dörrar. En liten plastbit med magnetremsa fungerar alldeles utmärkt.... Om man har nånstans att dra det ja
Under helgen har någon/några roat sig med att slita loss hela kortläsaren från väggen och där står jag (och köksan)
med en fånig uppsyn. Vad gör vi nu?
Eftersom det är min första dag efter semestern vet jag inte om det kommer några tidiga barn och vad gör vi av de i så fall?

Jag ringer från min mobil till SOS alarmering ( de är ju ändå de som har hand om vårt larm och nåt annat nummer kunde jag inte) som får ringa jouren som får hämta den enda nyckel som finns på brandstationen (!) och sedan komma ut och låsa upp...........
Då var klockan nästan sju men som tur är kom det inga barn innan dess.

Medan vi väntar pinkar en skrikandes hankatt revir mot min bil som INTE luktar mumma sedan.!!! Jag gillar katter lika lite som måndagar!!!!!!!

Om det finns måndagsexemplar på måndagar så är den här måndagen ett riktigt exempel på det..

Vilken tur att det är en vecka till nästa måndag och då öppnar inte jag!!!!









Kommentarer
Postat av: Ufis

Ja, jag säger då det! Måndagar...

2008-08-11 @ 22:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0