Komma igång med bloggandet



Jag skaffade min blogg för länge sen men tycker det verkar krångligt med designen. Alla andras bloggar ser så "egna" ut
Ja jag ÄR en bloggsnokare som älskar att hälsa på hemma hos andra via nätet utan att be om tillåtelse.
Några nickar man igenkännande till och andras bloggar är gamla bekanta och släktingar som man bara "träffar" via bloggen.


Hur betedde sig folk förr i tiden? (OJ vad gammal jag blev) innan mobiltelefon,mobilt bredband, pip i örat vid upptaget, mail mm
Själv blev jag  vansinnig om det tutade upptaget vilket gjorde att jag oavbrutet slog numret gång på gång för på så sätt tro att personen jag ville nå fortare skulle lägga på luren.
Eller förfadern till mobil nämligen kommunikationsradion..... 123 till 456 kom, så fick man kanske svar på en knastrig linje där ALLA andra med kommunikationsradio (vilket alla lastbilschaffisar hade bla) hörde ALLT man sa, så här fick man enbart vara saklig: Köp mjölk på hemvägen....tex

Jag ska på ett blandat sätt av Då och Nu bjuda in er till lite lättsam läsning när tiden och inspirationen finns. Just nu avnjuter jag min femte och sista semestervecka med hällande regn utanför, en god kopp the och Tvålopera på TV:n i bakgrunden....=)

ALLA Bloggsnokare och ANDRA känn er varmt välkommen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0