Kalas Helg




Den här helgen är det den stora kalashelgen och jag är inbjuden! I morgon firas min bror "Sture" som inte fyller förrän på tisdag och hans dotterson som fyllde i tisdags. Dubbelkalas alltså och ingen av de fyller i morgon!!!!

På söndag är det sonens tur att fylla år och han fyller den dagen också......
Han har bjudit hem sig på kalas (?) och skyller på att han håller på att rusta hemma hos sig!!
Så jag har städat, handlat till smörgåstårta, och en del annat......


Tårta har han i alla fall lovat att ta med själv!

Träffar sonens sambos familj överallt utom hemma hos de då sambon hade sitt "kalas" i våras hos sina föräldrar och vi fick åka dit!!!

Ideén kan jag för all del knycka till mina kommande födelsedagar....
Komma till ett nystädat hem blir firad med gosaker och åka hem igen... Inte illa

Men vad gör jag väl inte för sonen. Navelsträngen är elastisk och räcker fast han bor ett par mil hemifrån.
Jag är bara glad att han gärna kommer hem, (även om han skyller på annat som rusten ;-} )


När han var yngre och bodde hemma ringde han tlll mitt jobb varje dag när han kom hem från skolan och sa: 
" Får jag ta en smörgås" eller " Får jag ta en glass" (tex)
Mina kollegor tyckte nog att jag var väl hård mot mina barn som måste fråga om lov om allt, till och med över telefon, men jag vet att det bara var ett sätt att säga: "Jag är hemma nu, ingen är hemma och jag har ingen att prata med, kommer du hem snart?"

När han var ännu mindre vaknade han ett natt med mardrömmar.Stor, stark och matcho som killar kan vara ville han ju inte fråga om han fick sova hos oss som hans båda systrar gjorde. Nej, han kom upp till oss på övervåningen (han sov själv på undervåningen) frågade mig om han fick tända lampan nere eftersom han drömt så läskigt! Behövde absolut INTE sova hos oss!!!

På morgonen när jag kom ner lyste VARENDA LAMPA SOM FANNS nere!!!! Lysrör, fönsterlampor, taklampor, bordslampor, toalettlampan, vägglampan etc etc.  Men så rädd att han behövde sova hos oss, Nej det var han inte!!!!





Kommentarer
Postat av: ufis

Gullegubben!

2008-08-30 @ 10:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0