Behöver en GPS

Efter drygt 5 veckors semester drar det nu ihop sig till jobb igen. I morgon börjar jag 6,15 och öppnar tillsammans med en tjej som varit barnledig i 1 1/2 år och som inte känner några barn än... (jag jobbar på en förskola som lärare)
På nåt konstigt sätt ställer hjärnan om sig till det och trycker undan annat som anses mindre viktigt tex lokalkännedom!!



jag skulle skjutsa den genomförkylda dottern ett par mil väster om staden till en kompis för övernattning!
Tog motorvägen för att snabbt komma hem eftersom jag ska upp VÄLDIGT tidigt i morgon!!!
När jag skulle svänga av motorvägen för att åka in på en mindre väg (som jag gjort massor av gånger tidigare) var hjärnan bortkopplad så istället för den mindre vägen åkte jag upp på påfarten till motorvägen igen vilket innebar ytterligare 1 mil på motorvägen innan jag kunde svänga av mot en liten bruksort, hitta påfarten åt andra hållet och börja om.......

Väl tillbaka vid det stället jag skulle svänga av för att komma fram till kompisen kopplade hjärnan återigen bort och jag fortsatte motorvägen  mot stan i stället. T-I-L-T

Det var bara att vända vid nästa avfart och återigen vända kosan västerut.............. Nu skulle inget få distrahera mig så jag sa högt och tydligt: Nu blinkar jag för att svänga av motorvägen.... Nu svänger jag av till den mindre vägen....... ..Nu svänger jag till den lilla byvägen där kompisen bor....... Nu är vi framme!!!!

Dottern hoppar ur bilen och tittar bekymrat på mig och säger:

Mamma är det säkert att du hittar hem nu????

Jag skriver ju det här så hem kom jag trots att mannen ringde och frågade varför det tog sån lång tid
undrar om "någon" ringt och förvarnat  :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0